SZUKAJ

Nasze notesy reklamowe są SMART!

kalendarz książkowy z tagiem NFC

Żyjemy w świecie inteligentnych aplikacji i sztucznej inteligencji, nie zdając sobie do końca sprawy ze skali jej wszechobecności. Autonomiczne pojazdy sterowane przez komputer pokładowy, które potrafią poruszać się bez udziału człowieka i wykrywać przeszkody, a nawet zarządzać awaryjnymi sytuacjami na drodze. No cóż rewolucja Elona Muska przyspiesza i już mówi się o autonomicznych dronach, statkach czy pociągach. Chatboty, wirtualni konsultanci, aż po erę predykcji nastrojów i zjawisk społecznych przy wykorzystaniu SI… to rzeczywistość, która nas otacza. Ale zejdźmy na ziemię i nie szukajmy tak daleko. Mamy już inteligentne smartwatche, a co powiecie na inteligentny papier? Tak, to również wynalazek naszych czasów, który marka dobrekalendarze.pl wykorzystała w najnowszej linii notesów firmowych SMART.

Jak to działa?

W notesach wykorzystujemy znaną technologię NFC (Near Field Communication), w którą wyposażone są nowsze modele smartphonów i urządzeń z systemem Android i Microsoft. Aby odczytać kod NFC wystarczy włączyć tę funkcję w telefonie. Nie ma tutaj konieczności instalowania dodatkowych aplikacji jak w przypadku kodu QR. Dodatkowo niemal natychmiast otrzymujemy informację zwrotną o zachowaniach Klientów, ich zainteresowaniu kampanią, reakcjach, itp.  Maleńki krzemowy chip NFC lokalizujemy najczęściej na okładce lub na wyklejce czy wklejce notesu firmowego. Chip NFC zostaje przez nas wcześniej zakodowany i zawiera dowolnie zaprogramowane dane, aby wywołać mnóstwo funkcji na dowolnym urządzeniu obsługującym technologię NFC. Odpowiednio przygotowana grafika zachęca użytkownika do przyłożenia telefonu w danym miejscu i ten sposób wysyłamy mu przygotowany wcześniej komunikat: film promocyjny, instrukcję obsługi urządzenia, interaktywną grę, landing page z najnowszym produktem do zakupu, promocją, konkursem, itd. Wystarczy odrobina kreatywności aby wykorzystać tę świetną możliwość połączenia marketingu offline i materiałów drukowanych ze światem on-line.

piktogramy 700x315 1

Wyróżniaj się i wyznaczaj trendy!

Papier z microchipem NFC możesz dowolnie zadrukowywać – tak jak każdy inny. Nie ma tutaj praktycznie żadnych ograniczeń, co otwiera wiele perspektyw. Okładkę notesu SMART możemy wykonać z okleiny skóropodobnej, ekologicznego płótna, korka lub powlekanego papieru. Ten ostatni daje nieograniczone możliwości zadruku w pełnym kolorze oraz wykonania niezwykle efektownych uszlachetnień np. technologią liquid metal. Dodatkową możliwość otwierają etykiety z chipami NFC, które możemy nakleić w dowolnym miejscu w notesie, aby właśnie tam zainicjować kontakt marki z naszą grupą docelową. Możemy w ten sposób zachęcić do pobrania aplikacji z konkursem czy zaprosić do przyłączenia się użytkownika do nowego programu lojalnościowego. Oczywiście zawartość strony internetowej, do której prowadzi link możemy zmieniać. Przykładowo, co miesiąc po przyłożeniu komórki do notesu, użytkownik będzie informowany o nowych okazjach, wyprzedażach, limitowanej ofercie dostępnej tylko dla osób zarejestrowanych w programie lojalnościowym.

Świetną okazją do wygenerowania kilku miejsc kontaktu marki z Klientem gdzie umieścimy microchipy – może być tu wykorzystanie papieru z NFC w dodatkach do notesu takich jak:

https://dobrekalendarze.pl/terminarze/dodatki-do-okladek-terminarze/znacznik-zelowy

https://dobrekalendarze.pl/wp-content/webp-express/webp-images/doc-root/wp-content/uploads/2019/06/infomax-12-V-2019-AA6A4419-1024x683.jpg.webp

banderola fotomontaz

Dużym atutem smart papieru z microchipem jest możliwość zmiany kodu w każdym dowolnym momencie, gdyż kod ważny jest 2 lata. To idealny wybór dla firm i marek, które pragną się mocno wyróżnić, inicjować unikalne kampanie i budować wizerunek innowacyjnych organizacji.

Sięgaj po więcej!

Od kampanii reklamowej Red Bulla, który jako jeden z pierwszych w Polsce wykorzystał  technologię NFC (na 55 citylightach zlokalizowanych na wiatach przystankowych można było przez kod QR i NFC dostać się na stronę gdzie marka udostępniła fanom utwory zespołów walczących w Red Bull Soundclash) minęło już dobrych parę lat. Jednak popularność NFC stale rośnie i przekonuje nawet sceptyków tej technologii, którzy zarzucali jej początkowo powielanie właściwości kodów QR. Coraz częściej NFC w telefonie pozwala na zakupienie biletu w komunikacji miejskiej, zastępuje identyfikator w pracy czy tradycyjną wizytówkę, czy zmienia ustawienia telefonu np. wyciszenie w określonych miejscach lub instytucjach (muzeum, kinie), lub też wykonanie w nich automatycznego check-in na portalach społecznościowych.

Wykorzystanie smart papieru w marketingu i promocji firmy jest bardzo rozległe: znajduje swoje zastosowanie w wielu środkach komunikacji, począwszy od plakatów, broszur, kart menu, opakowań, biletów eventowych, zaproszeń, ulotek, gazetek, przez inserty do gazet, wizytówki, naklejki, aż po karty lojalnościowe i metki. O technologii będzie coraz głośniej i zgodnie z prognozami na najbliższą dekadę oczekuje się wzrostu 17,9% w ciągu następnych 10 lat. Ten trend coraz bardziej widoczny jest już za granicą, gdzie wiele znanych marek ma już za sobą pierwsze sukcesy głośnych kampanii zrealizowanych w oparciu o technologię NFC. Więcej o pozostałych przykładach wykorzystania inteligentnego papieru w naszych produktach napiszemy już wkrótce!