Kiedy zamawiać kalendarze dla firm?
Zdarzyło Ci się kiedyś, że przejąłeś część obowiązków i trafił Ci się temat kalendarzy? A może zamówiłeś kalendarze firmowe tuż pod koniec roku z ryzykownym terminem realizacji? Warto zauważyć, że wzrastający czas oczekiwania na realizację zamówień kalendarzy, zwłaszcza podczas intensywnego sezonu jesienno-zimowego, może stanowić wyzwanie. Prawdopodobny scenariusz jest też taki, że próbując zamówić kalendarze indywidualne dla firmy, trafiasz na niespodzianki. W efekcie końcowym kalendarze znowu dostarczają później, niż zakładałeś. W takim razie kiedy zamawiać kalendarze, aby dotarły w odpowiednim czasie?
Idealny czas na zamówienie kalendarzy firmowych
Odpowiedź jest bardzo prosta: kalendarze powinny być zamawiane jak najszybciej. Najlepszy czas, aby zamawiać kalendarze firmowe, to lipiec i sierpień, co pozwala na ich staranne przygotowanie i dostarczenie przed świętami. Nie zostawiaj tematu na ostatnią chwilę. Dlaczego? Na czas realizacji wpływa bardzo dużo czynników. Z niektórych może nie do końca zdajesz sobie sprawę. Niektóre zdarzają się losowo. Biorąc pod uwagę jak wiele może się zdarzyć, warto zamówić kalendarze już na przełomie maja i czerwca. A na pewno przed wakacjami!
Czynniki, które wpływają na czas realizacji
Istnieje wiele czynników, które wpływają na czas realizacji. Przede wszystkim na pierwszy plan wysuwa się personalizacja kalendarza. Złożenie zamówienia z wyprzedzeniem pozwala na większy wybór formatów i kolorów, a także unikanie stresu związanego z krótkim terminem realizacji. Produkcja kalendarzy indywidualnych zajmuje więcej czasu, dlatego zaleca się planowanie zamówień w okresie wakacyjnym, aby uniknąć opóźnień i stresu związanego z ich realizacją przed końcem roku. Mowa tutaj o autorskich projektach, które będą drukowane na okładkach terminarzy czy też kalendarzach trójdzielnych. A każdy projekt to czas.
Przykład realizacji kalendarzy autorskich oraz notesu.
Do personalizacji kalendarza należy wymienić również szereg dodatków. Gumka zamykająca, tasiemka z logo czy indywidualne kalendaria to dodatek spoza oferty standardowej. Można przyjąć, że jeden dodatek wydłuża średni czas realizacji od trzech do pięciu dni. Łatwo wyobrazić sobie jak dużo czasu potrzeba na produkcję kalendarza, który posiada więcej niż jeden dodatek.
Kalendarze książkowe z okładką autorską eko. Terminarze zawierają takie dodatki jak: gumka zamykająca, tasiemka z logo i wkładka reklamowa.
Jeśli złożysz zamówienie przed szczytem sezonu (maj/czerwiec), czas realizacji będzie krótszy. W czasie wakacji harmonogram produkcji nie jest jeszcze przepełniony i drukarnia szybciej upora się z realizacją Twojego kalendarza. Niestety w późniejszym czasie następuje intensyfikacja działań wielu firm w tym zakresie. Oznacza to, że będzie coraz więcej zamówień. Produkcja będzie pracować pełną parą, ale będzie potrzebowała więcej czasu na wykonanie produkcji twoich kalendarzy.
Kalendarze firmowe, kalendarze reklamowe – najdłuższy czas realizacji
Jeśli bierzesz pod uwagę również terminarze firmowe, tym bardziej powinieneś zadbać o wcześniejsze ich zamówienie. Terminarze dla firm podlegające indywidualnej produkcji wiążą się z wydłużonym czasem realizacji. To całkowicie inny proces produkcji niż wybór katalogowych terminarzy. W przypadku indywidualnej produkcji nie są drukowane na stan magazynowy. Każda terminarz bowiem powstaje na podstawie zamówienia klienta. Jest “szyty na miarę”, co oznacza, że produkcja uruchamiana jest pod zlecenie klienta. Kalendarze ścienne są idealne do zawieszenia w domu lub biurze i oferują możliwość personalizacji. Kalendarze te nie tylko stanowią praktyczny upominek, ale także zwiększają widoczność marki i budują pozytywny wizerunek firmy wśród różnych grup odbiorców, co może przyczynić się do pozyskania nowych klientów.
Co więcej, terminarze firmowe mają najszerszą ofertę dodatków. Tutaj i okładka, i blok mają swoją listę elementów personalizowanych. Dzięki nim Twój terminarz będzie wyróżniał się na tle standardowych kalendarzy książkowych konkurencji. Dzięki nim zyska również na praktyczności i wizualności. Mim wszystko jednak trzeba pamiętać, że wiąże się to z wydłużeniem czasu realizacji.
Za późno na nowego dostawcę!
Z mojego doświadczenia wynika, że firmy lubią nowe rozwiązania. Przedsiębiorstwa powinny rozważyć zamówienie kalendarzy firmowych z odpowiednim wyprzedzeniem, aby zapewnić sobie najlepszy wybór oraz uniknąć problemów związanych z terminami produkcji i dostawy. Nie chcą już powielać realizacji z poprzednich lat, dlatego szukają nowych dostawców i nowych możliwości. Pewnie i Ty przeglądasz oferty różnych producentów. Oczami wyobraźni widzisz terminarz w nowej okładce, z dodatkami, które wcześniej nie stosowałeś. Do tego zamawiasz projekt kalendarza trójdzielnego dopasowany do terminarzy, tworząc spójną linię kalendarzy w firmowych barwach (o setach kalendarzowych dowiesz się więcej z TEGO artykułu). I wtedy następuje szara rzeczywistość: jest za późno na wybrane rozwiązania. Niestety, większość firm, przyzwyczajona jest do zamawiania kalendarzy pod koniec roku. Może to oznaczać pewne ograniczenia lub kompromisy. Albo efektowne dodatki, albo wcześniejszy termin realizacji. Ostatecznie decydujesz się na najprostszą realizację byle tylko zdążyć. Swoje marzenia idealnych kalendarzy musisz pozostawić do przyszłego roku.
I pakowanie przecież!
Zazwyczaj kalendarze firmowe zamawiane są w jednym celu: aby je komuś wręczyć. Kalendarz firmowy jest idealnym prezentem na koniec roku dla pracowników oraz klientów, pozwalając na efektywne organizowanie czasu i budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Może to być firmowa wigilia, na której pracownicy firmy otrzymają w prezencie kalendarze z logo firmy. Być może w Twojej firmie tradycyjnie kalendarze rozwożone są przez handlowców. Zdarza się też, że część świątecznych prezentów (zawierające również kalendarze firmowe), musi zostać wysłana. Ważne jest, żeby paczki dotarły na czas do Twoich klientów! Zgodzisz się ze mną, że jest to pracochłonne zadanie i wymaga czasu i dobrej organizacji. Warto wtedy mieć kalendarze na miejscu nieco wcześniej.
Pudełka reklamowe jako opakowanie do kalendarzy to najczęściej wybierana opcja wśród naszych klientów. Ich projekt może nawiązywać do grafiki wykorzystanej na kalendarzach, dzięki czemu cały zestaw wygląda na dopracowany i spójny wizerunkowo.
Zamawianie kalendarzy firmowych
Mam nadzieję, że artykuł ten przekonał Cię do wcześniejszego zamówienia kalendarzy. Wierzę, że zachęciłam Cię do podjęcia tematu kalendarzy znacznie szybciej. Liczne nasze realizacje dowodzą, że wiele firm zaczęło już tak robić! Są zadowoleni z dotrzymania terminów realizacji, a końcówkę roku mogą poświęcić na rozpoczęcie planowania kolejnego roku. Teraz już wiesz kiedy zamawiać kalendarze – czekamy na Ciebie!