SZUKAJ

Identyfikacja wizualna a kalendarz

identyfikacja wizualna a kalendarz

Silna marka buduje wiarygodność firmy i ułatwia wyróżnienie na tle konkurencji. Dlatego warto zadbać o spójność i jakość materiałów promocyjnych – czasem jeden detal to różnica między byciem zapamiętanym lub zapomnianym przez potencjalnego klienta. By zdobyć uwagę, trzeba się jednak wyróżnić.

Dlaczego warto zadbać o detale?

Żyjemy w epoce “customizacji”, czyli personalizacji – prywatnie coraz bardziej cenimy sobie produkty dopasowane do naszych potrzeb, harmonijnie komponujące się z naszymi charakterami. Tak naprawdę nie ma żadnego powodu, by podobnej logiki nie stosować w imieniu firmy. Można by powiedzieć, że przedsiębiorstwa nie tyle posiadają osobowość prawną, co po prostu osobowość 😉 Bo przecież mają swój charakter (mniej lub bardziej poważne), cechy (kreatywność czy solidność) specjalizacje (techniczne rozwiązania, twórczość, zręczne rzemieślnictwo itd. itp.) oraz wyznawane wartości i cele.

Nie mów. Pokaż!

Tę zasadę z sukcesami wykorzystują twórcy książek, filmów czy reklam. Jest to też sposób na uwypuklenie wyjątkowości firmy. Wykorzystując z pozoru prosty gadżet, jakim jest kalendarz firmowy, możemy umiejętnie podkreślić walory firmy. Ciekawsze dodatki to nie tylko większy prestiż i budowa mocniejszego wizerunku – to też większa szansa na to, że klient będzie z przyjemnością wykorzystywać kalendarz naszej firmy, pośrednio promując ją dalej.

Mnóż dodatki

Aby zachować spójność wizualną z systemem firmy, warto zadbać o wykreowanie indywidualnego bloku zaprojektowanego na zlecenie. Registry i święta w barwach firmy oraz poddruk logotypu na każdej stronie to dobry start. Nietypowe, ale zapadajace w pamięć będzie zadbanie o merytoryczne dodatki i informacje – oznaczenie w kalendarzu świąt istotnych dla firmy i branży.

Dobre praktyki to typografia zgodna z systemem identyfikacji wizualnej, czy oryginalny layout kalendarza. Warto je uzupełnić o dedykowane kwartalne przekładki na specjalne notatki lub strony poświęcone na reklamę brandów i produktów firmy. Nieszablonowe pomysły jak specjalne motta i cytaty, satyryczne rysunki poświęcone branży rozpoczynające każdy miesiąc, tematyczne wkładki – rozwiązań jest cała masa, a dobry Wydawca z pewnością przedstawi całą gamę możliwych rozwiązań i pomysłów.

Wyróżnij się mądrze

  • W poszukiwaniu oryginalności firmy decydują się na coraz ciekawsze dodatki:
  • okładka kalendarza gdzie zamiast okleiny wykorzystywane są materiały produkowane przez przedsiębiorstwo – na przykład okładzina dachowa
  • tasiemki z eleganckim haftem lub nadrukiem sublimacyjnym, których w terminarzu może być nawet kilka
  • prestiżowe znaczniki z logotypem Klienta

Zróżnicowane możliwości projektowania unikalnych kalendarzy ułatwiają wprowadzanie w życie projektów spójnych z systemem identyfikacji wizualnej firmy. Dzięki temu druk własnych kalendarzy staje się sensownym i skutecznym rozwiązaniem reklamowym.