SZUKAJ

6 najbardziej efektownych uszlachetnień kalendarzy firmowych i notesów

efektowne uszlachetnienia w kalendarzach

Nadszedł kolejny rok i czas na zlecenie do studia graficznego wykonania projektów firmowych kalendarzy. Wyeksploatowałeś do maksimum możliwości własną głowę pełną pomysłów i głowę Twojego grafika. Korzystałeś z usług obcych projektantów, których polecali Ci znajomi i znajomi znajomych. Parę razy trafiłeś nawet do wyspecjalizowanego w brandingu studia graficznego. Tam po wypełnieniu briefa nad projektem usiadł zespół specjalistów i wyczarował dla Ciebie całkiem zadowalający rezultat. Widziałeś już tyle projektów, koncepcji, że sam zdajesz sobie sprawę, że robisz się mega wymagający. Ale… załóżmy optymistyczny scenariusz. Wyobraźmy sobie kolejny elegancki, zaskakujący i designerski projekt. Grafik istotnie wzbił się na wyżyny swojej kreatywności i zaskoczył Cię naprawdę oryginalnym projektem. Ale… jest jedno ale😉 Czegoś tu brakuje abyś mógł z westchnieniem skonstatować WOW! To jest to! Efektowne uszlachetnienia to temat, który pomoże wykreować zniewalający efekt.

Odwaga w sięganiu po więcej

Dokładnie tak. Projektując trzeba mieć odwagę w sięganiu po więcej. Warto aby już w fazie generowania pierwszych pomysłów i koncepcji wiedzieć po jakie uszlachetnienia sięgniemy. Mając tę wiedzę nasz projekt będzie świetnie wykorzystywał cały potencjał i możliwości jakie daje uszlachetnienie. Uwielbiam projekty, gdzie efektowny lakier 3D lub wycięty w papierze kształt podkreśla właściwe elementy i detale projektu, uzupełnia go, dopełnia.

efektowne uszlachetnienia
Od lewej: miedziana folia liquid metal w połączeniu z lakierem 3D eksponuje infografikę związaną z nowoczesnymi technologiami; zielona metaliczna folia położona na grafice liścia wydobywa detale, szczegóły jego unerwienie i fakturę; wypukła miedziana folia w połączeniu z lakierem 3D na drobnej mozaice tworzy efektowny pattern

W takim idealnym mariażu sam projekt będący bazą nie istnieje i nic nie „mówi” bez uszlachetnienia. Połysk lub mat, metaliczna poświata, aksamitność w dotyku, przechodząca w ciekawą wyczuwalną fakturę, miejscowe uwypuklenia i wgłębienia, a nawet…. piękny zapach. Magia uszlachetnień ma ogromną moc przykuwania uwagi. Kombinacja i połączenie kilku uszlachetnień, to wyższa szkoła jazdy i kapitalny efekt końcowy. Tak właśnie powstają unikatowe i wyjątkowe kolekcje naszych biznesowych kalendarzy i notesów.

 

Liquid Metal – czyli w blasku fleszy

Jeżeli Twój biznes uwielbia błyszczeć, a Twoja marka jest z półki premium sięgnij po najnowszą technologię liquid metal. Efektowne metalizowane folie w szerokiej gamie barw od złota, srebra, miedzi, błękitu, czerwieni i wiele innych są na wyciągnięcie ręki. Przekonaliśmy się, że niezwykły urok metalicznych kolorów w stylu glamour przyciąga jak magnes nie tylko branżę beauty. Mieniące się złote elementy kojarzą się z bogactwem, luksusem, ale i sukcesem i innowacyjnością. Symbolizują energię, odwagę, mądrość.

kolor złoty w projektowaniu
Wykorzystanie koloru złotego w projektowaniu. Oznaczenia i barwy łączące się z kolorem złotym.

Przykładowe marki, które sięgnęły po złoto budując swój wizerunek to: Versace, Guess, Apart, Witchen, Gatta, Lamborghini, Porsche, Eveline, Lindt. Kolor złoty jest wykorzystywany z powodzeniem zarówno w branży modowej, beauty, jubilerskiej, finansowej, ślubnej, kosmetycznej, filmowej, aż po branżę samochodową. Marki oferujące produkty luksusowe podkreślają w ten sposób elitarność, elegancję i wysoką pozycję społeczną ich posiadacza.

Pamiętaj jednak, że pozbawione blasku złoto to zwykły żółty kolor. A symulacja srebra to zawsze tradycyjna szarość. W palecie kolorów Pantone znajdziesz kolory specjalne, imitujące złoto czy srebro. Za metaliczny efekt w tym wypadku odpowiedzialne są opiłki metalu znajdujące się w farbie. Ale to tylko imitacja i symulacja właściwego koloru złotego. Aby sięgnąć po prawdziwy blask i metaliczną poświatę należy zastosować w procesie uszlachetnienia specjalne metaliczne folie.

Efekt wybiórczego metalizowania bardzo precyzyjnych linii i drobnych punktów z dodatkowym efektem wypukłości 3D daje naprawdę spektakularne efekty. Prestiż, luksus, elegancja, innowacyjność – takie skojarzenia budują produkty z linii liquid metal.

uszlachetnienie lakierem
Uszlachetnienie okładki lakierem.
zloty lakier wypukły
Złoty Liquid Metal.

Nasza autorska kolekcja kalendarzy z linii Liquid Metal wykorzystuje jedno z najbardziej innowacyjnych uszlachetnień na polskim rynku poligraficznym. Wypukłe metaliczne folie położone są punktowo na logotypie, elementach grafiki, czy napisach. Buduje to niezwykle spektakularne efekty wizualne. Co ważne metaliczna folia dostępna jest w bogatej palecie aż 12 kolorów. Najpopularniejsze to: złoto błyszczące, złoto matowe, złoto różowe, srebro mat i błysk, miedź, niebieski, zieleń i czerń. Technologia pozwala na uruchomienie produkcji już od 100 sztuk kalendarzy lub notesów z wykluczeniem wysokich kosztów matrycy.

czerwony liquid metal
Uszlachetnienie w postaci czerwonego Liquid Metalu.

Element pokryty metaliczną folią posiada wyczuwalną wypukłość i uzyskuje nowy, niesamowity efekt 3D. Osiągnięte w ten sposób trójwymiarowe wrażenia dotykowe pozwalają nam realizować koncept marketingu sensorycznego, jaki postawiliśmy sobie za cel tworząc tę właśnie linię kalendarzy.

Wyraźny w dotyku efekt wypukłości folii możemy stopniować i wzmacniać zależnie od ilości warstw położonego lakieru wypukłego. Technologia Cast&Cure tworzy niesamowity efekt holograficzny 3D, wnosząc zupełnie nowy wymiar do projektów. Odblaskowe akcenty zlokalizowane w różnych miejscach grafiki ogromnie wpływają na ogólne wrażenie wizualne. Płaska powierzchnia staje się nagle trójwymiarowa. Mieni się setkami barw tęczy.

Technologia Cast&Cure
Technologia Cast&Cure.

 

Lakier wypukły 3D – by wznieść się na wyżyny

Niezwykły efekt wypukłego reliefu można osiągnąć, stosując punktowe położenie błyszczącego lakieru 3D na jednolitej powierzchni. Jego struktura pozwala również na uzyskanie zdumiewających wrażeń dotykowych i efektów wizualnych podobnych do tłoczenia, ale bez użycia i inwestycji w matrycę. Tego typu zabieg rekomenduję wykonywać na ciemnych powierzchniach. Idealne są do tego ciemne aple, czarne, grafitowe i granatowe jednolite tła. Dają one odpowiednie lustro, odbijając światło. Im drobniejsze elementy polakierujemy tym bardziej wyrazisty będzie efekt. Świetnym zabiegiem jest lakierowanie elementów bez poddruku. Wówczas lakierowany napis, element grafiki staje się mocno widoczny i czytelny właśnie dzięki położeniu na nim grubej warstwy lakieru.

lakier wypukły, 3D
Lakier wypukły 3D w postaci grafiki bez poddruku. Obok kolorowe piktogramy, na których został położony lakier 3D.

 

Lakier piaskowy – mroźny dotyk elegancji

Specyficzna struktura lakieru piaskowego tworzy na okładkach kalendarzy i notesów wyjątkowe wrażenia dotykowe. Wizualnie przywodzi na myśl powierzchnię kamienia, żwir, piasek. Efekt ten uzyskaliśmy dzięki specjalnemu dodatkowi do lakieru UV. Jego ziarniste składniki podczas procesu utwardzania tworzą szorstką powierzchnię. Tego typu uszlachetnienie położone na wybranych elementach grafiki idealnie je akcentuje. Tworzy na nich chropowatą strukturę przypominającą szron lub piasek.

lakier piaskowy
Grafika narciarza pokryta została ziarnistym piaskowym lakierem.

 

Flok – aksamitna elegancja

Flokowanie to jedna z efektowniejszych metod zdobienia papieru, która idealnie łączy elegancję i wrażenia sensoryczne. Folia matowa tworzy świetną bazę pod kolorowe i delikatne aplikacje flokiem. Nadają one projektowi stylowego wyglądu. Materiał przypomina w dotyku welur, przez co buduje wrażenie przestrzenności wzoru. Uszlachetnienie świetnie sprawdza się w branżach beauty, kosmetycznej, modowej, ślubnej – choć sięgają po nie również branże produkcyjne z sektora przemysłu ciężkiego.

flok na okładce
Flok różowy i grafitowy na okładce.

 

Sztancowanie – trzeci wymiar projektu

Sztancowanie to wycinanie elementów z papieru wykrojnikiem. Uszlachetnienie to możemy zastosować zarówno w okładkach kalendarzy w oprawie twardej, jak i notesach wykonanych w miękkiej okładce. W tym pierwszym przypadku w zewnętrznej okładce wycinany jest dowolny kształt. Może on być prosty jak kwadrat czy koło, ale może to być też wzór dużo bardziej skomplikowany.

Cała magia polega na tym, że wycinając w okładce element przykładowo koło, odsłaniamy to znajduje się pod spodem na wyklejce. Wiedząc o tym możemy przygotować odpowiednią grafikę na pierwszej kartce widocznej po otwarciu okładki czyli wyklejce. Dzięki temu będzie ona widoczna poprzez wycięcie elementu w okładce. Już samo zastosowanie na wyklejce kolorowego papieru barwionego w masie jest ciekawym a prostym pomysłem. Ten efektowny zabieg momentalnie zwraca uwagę odbiorcy na element zlokalizowany pod spodem.

Okładka twarda notesu z papieru Kraft, z wysztancowanym okręgiem – z grafiką kolorowej żarówki umieszczonej pod spodem.

Sztancowanie jest metodą, która pozwala w oryginalny sposób budować komunikację wizualną. Można bowiem w pomysłowy sposób zaprezentować wiele różnorodnych kształtów, liter, kolorów, registrowanych elementów. Odpowiednio przygotowany wykrojnik daje możliwość tworzenia ciekawych i unikatowych personalizacji. Wycinane elementy mogą zostać doklejone na dystansie, budując wrażenia 3D. Wszystko zależy od motywu przewodniego projektu, który powinien współgrać z wykreowaną wcześniej koncepcją.

wycinanie wzorów na okładce
Okładka twarda notesu z papieru Kraft, z wysztancowanym okręgiem – z grafiką kolorowej żarówki umieszczonej pod spodem.
sztancowana okładka
Wycięte elementy mogą odsłaniać nadrukowane piktogramy, które pojawią się w ściśle określonych polach. Podobnie hasła nadrukowane na wyciętych registrach.
wycinana główka kalendarza trójdzielnego
Sztancowana główka kalendarza trójdzielnego wg indywidualnego kształtu.

Ważne jest aby planując wycięcia w okładce umieścić od spodu kolorową grafikę, barwne akcenty. Dzięki temu wycięcie elementów odsłoni je. Zbuduje ciekawą głębie i kontrast kolorystyczny. Poniżej okładki, w których wycięte zostały piktogramy i kształty uszczelek odsłaniając kolorową grafikę.

wycinane wzory w okładce katalogu
Wzory mogą również być wycięte w okładce katalogów produktowych.

Wielkoformatowe tłoczenie

Tłoczenie matrycą to bardzo efektowna metoda uszlachetnienia powierzchni papieru i oklein skóropodobnych. Jeżeli fascynują Cię graficzne wzory, niezwykła precyzja, przekaz w dużym formacie. Ta metoda sprawdzi się idealnie! Najdrobniejsze detale odwzorowane zostaną z ogromną starannością poprzez wykonanie odpowiednich matryc. Można nimi przetłaczać nie tylko skomplikowane firmowe logo. Różwnież geometryczne wzory i skomplikowane kształty możliwe są do osiągnięcia dzięki umiejętnie dobranej gamie termoprzebarwialnych oklein. Jeżeli zależy Ci dodatkowo na kolorystycznym akcencie możesz wykorzystać gamę kolorowych folii. Zaskakujące efekty i duże wrażenie gwarantowane.

tłoczenie wielkoformatowe
Tłoczenie wielkoformatowe na okładce.

Tłoczenie na okładce może przybierać różne formy – te najbardziej efektowne obejmują dużą powierzchnię i sięgają poza krawędź okładki. Korzystanie z matryc wielopoziomowych umożliwia uzyskanie przestrzennego efektu tłoczenia dzięki różnym stopniom przebarwienia okleiny. Poniżej grafika pomarańczy przetłoczona wielopoziomową matrycą, która buduje trzy poziomy.

tłoczenie wielopoziomowe
Tłoczenie wielopoziomowe, które pozwala uzyskać efekt 3D.

Ciekawe formy graficzne można uzyskać stosując popularną metodę multiplikacji logo. Powielając je na większym obszarze, można zbudować oryginalny obraz przechodzący przez całą szerokość okładki.

tłoczenie przez grzbiet
Tłoczenie na spady oznacza, że można przetłoczyć wzór np. przez grzbiet terminarza lub notesu.