SZUKAJ

Projektowanie kalendarzy firmowych – jakim detalom poświęcić uwagę?

grafika 4 lupa

Tworząc kalendarz firmowy warto pamiętać o kilku kluczowych elementach. Dla większości posiadaczy tego typu kalendarzy znaczącą rolę odgrywa “wnętrze”, czyli funkcjonalność. Stąd kluczową dla nas sprawą powinien być przemyślany design, by nasz kalendarz mógł stanowić dobrą wizytówkę i być doskonałym narzędziem pracy dla odbiorców w udanym planowaniu dnia.

Przestrzeń

Projektowanie kalendarza należy rozpocząć od wyboru formatu. Wydawnictwa kalendarzowe obecnie proponują nam typowe formaty od A6 do A4. Projektanci wybierają jednak coraz częściej formaty nietypowe, wyróżniające się spośród standardów dostępnych na rynku. Od nietypowych wąskich, pocketowych po designerskie formaty wchodzące w kwadrat, zamykane na magnetyczna patkę.Rozpiętość między wymiarami pozwala nam zdecydować czy nasz kalendarz firmowy ma pełnić funkcje jedynie drobnego, kieszonkowego notatnika, czy ma być podstawowym źródłem wszystkich kontaktów, jak i zbiorem ważnych wydarzeń.

Kolejnym istotnym etapem w projektowaniu kalendarza jest wybór layoutu bloku. I tu również – podobnie jak z wymiarami – producenci wykazali się sporą kreatywnością. W zastosowaniach dla firm największą popularnością cieszy się układ dzienny, który prezentuje nam jeden dzień na jednej stronie, tygodniowy gdzie na dwóch sąsiadujących stronach mamy zaprezentowany cały tydzień – bardzo popularny wśród managerów, aż po notatnikowy, który łączy w sobie funkcję kalendarza i notesu

W pierwszym układzie dzień rozmieszczony jest na jednej stronie. Decydując się na taki wariant zyskujemy sporo miejsca (co jest bardzo istotne dla miłośników szczegółowej organizacji dnia i osób które mają napięty pełen zadań grafik). Natomiast układ notatnikowy prezentuje układ tydzień/notatki. To rozwiązanie doskonale sprawdza się, jeśli to nasze odręczne notatki odgrywają największą rolę w planowaniu tygodnia.

Kalendarz firmowy – jakie dodatki?

Do kalendarza firmowego warto dobrać również parę elementów, które nie tylko sprawią, że stanie się bardziej funkcjonalny, ale również będą drobną formą reklamy, która pracuje na siebie 365 dni w roku.

Jednym z niezwykle funkcjonalnych rozwiązań w projekcie strony kalendarza jest zastosowanie registrów. Umożliwiają one szybkie odszukanie interesującego nas dnia. W tym przypadku możemy zdecydować czy chcemy mieć wycięte registry mięsięczne czy kwartalne. Najbardziej popularnym i ekskluzywnym kształtem registrów są registry panoramiczne, choć kształtów i form jest dostępna cała paleta. Również tutaj możemy wykazać się własną inicjatywą, tworząc inny system podziału kalendarza, ułatwiający nam wyszukiwanie ważnych notatek.

Graficy tworzący design terminarza coraz częściej uwzględniają w projekcie wnętrza kalendarza elementy związane ze sferą prywatną życia i planowaniem osobistych celów oraz elementy ułatwiające zarządzanie czasem. Coraz popularniejsze w terminarzach są:

  • lista rzeczy do zrobienia,
  • priorytety na dany dzień,
  • planer finansowy,
  • listy celów i ważnych wydarzeń,
  • coś dla zdrowia/ trening na każdy dzień,
  • lista zakupów i wiele innych.

Ciekawym dodatkiem są też inspirujące cytaty, motta, które mogą umilić nam dzień i zmotywować nas do realizacji zanotowanych w kalendarzu planów.

Kalendarze firmowe często w swoim wyposażeniu mają kieszeń papierową na wizytówki i notatki. To rzecz niezwykle przydatna dla osób, których praca opiera się na pozyskiwaniu nowych kontaktów. Jak wszyscy wiemy utrata wizytówki ważnego klienta może być dość „dotkliwa”. Dlatego warto zadbać o miejsce, w którym nasze wizytówki będą bezpiecznie na nas czekać w tym praktycznym schowku.

Oprócz detali umożliwiających sprawniejszą pracę z kalendarzem powinniśmy zatroszczyć się o doznania wizualne. Kluczową rolę w odbiorze jakości kalendarza odgrywa okładka, która może być wykonana z oprawy :

  • skóropodobnej 
  • skóry naturalnej
  • papierowej

Multum możliwości

Ze względu na ogromne możliwości autorskiego pełnokolorowego projektu oraz odpowiednie zabezpieczenia okładki kalendarza jakie daje specjalna nierysująca folia, zastosowanie papierowej okładki  jest aktualnie najbardziej popularne. W szczególności dedykowane wszystkim tym, którzy pragną w pełni ingerować w wygląd swojego kalendarza i nie lubią ograniczeń.

Kolejnym ciekawym detalem, który możemy wprowadzić do naszych kalendarzy są tasiemki. Po spersonalizowaniu np. nadrukowaniu lub wyhaftowaniu nazwy firmy, nie tylko spełniają funkcję zaznaczania stron, ale stają się małym nośnikiem reklamy. Coraz bardziej popularne jest zadrukowywanie tasiemek w pełnym kolorze eleganckim motywem graficznym, który stanowi elegancki akcent i świetnie pozycjonuje naszą markę.

Obecnie rynek kalendarzy silnie się rozwija. Producenci prześcigają się w nowych rozwiązaniach technologicznych, aby móc zrealizować każdą, nawet najbardziej abstrakcyjną wizję klienta. Dlatego tym bardziej warto poświęcić swój czas na kontakt z doradcą, który nie tylko zrealizuje naszą wizję, ale również podpowie nam, co warto dodać do naszych kalendarzy firmowych, by były nam pomocne w organizacji pracy i wyjątkowe w swym wyglądzie.