Personalizacja notesów firmowych – czy warto?
Notesy to jeden z ważniejszych artykułów biurowych. Można w nich zapisywać numery telefonów, sprawy do załatwienia czy wiadomości do przekazania, a niekiedy również układać plan dnia lub sporządzać notatki na biznesowych spotkaniach i konferencjach. Zawsze warto mieć je pod ręką, bo nigdy nie wiadomo kiedy trzeba będzie zanotować coś ważnego. A jak wiadomo w firmie zdarza się to bardzo często.
Do czego notesy mogą się przydać w firmie?
Niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa czy branży w której działa, notesy firmowe są rzeczą niezbędną, zarówno dla szefa, jak i pracownika. Pamięć ludzka jest zawodna, dlatego każdy powinien prowadzić zapiski. Ale w notesy firmowe warto zainwestować też z innego względu.
– Takie niepozorne, ale bardzo przydatne elementy standardowego wyposażenia biura jak artykuły piśmiennicze, mogą się świetnie sprawdzić w marketingu. – mówi Ela Jankowska, designer Dobre Drukowanie. – Ich design zawsze jest robiony zgodnie z key visualem firmy, dla której tworzymy projekty. Dzięki tej indywidualizacji firma wyróżnia się na tle swojej konkurencji.
Czy warto personalizować notesy firmowe?
Notesy firmowe można z powodzeniem wykorzystać jako skuteczną i niedrogą formę reklamy. Ich dużym plusem jest to, że są funkcjonalne – przydają się każdemu, bo każdy czasem potrzebuje coś zanotować. Notesy firmowe będą więc praktycznym upominkiem, który wzmocni pozytywny wizerunek firmy w oczach klienta czy kontrahenta. Aby jednak notes dobrze spełniał funkcję reklamową, powinien być odpowiednio spersonalizowany. Własnoręcznie zaprojektowana okładka z nadrukiem w postaci hasła reklamowego czy logotypu to nienachalna, a przy tym zauważana reklama. Dodatkowo taka personalizacja może sprawić, że notes będzie wyglądał ciekawie i oryginalnie. Bo notesy przecież nie muszą być nudne! Można skorzystać ze stanów magazynowych producenta notesów i wybrać jeden kolor okładki, jeden rodzaj bloku, ale czy warto?
– Obecnie żyjemy w czasach, gdzie hasło „Wyróżnij się, albo zgiń” jest bardzo silnie odczuwalne. – mówi Joanna Neumann, PRoject Manager. – Dążymy do oryginalności. Nie interesują nas już proste i ogólnodostępne rozwiązania. Chcemy podkreślić swoją indywidualność na rynku, w branży. Dlatego też wybór elementów personalizujących jest tak istotny. Od projektu okładki, wyboru odpowiedniego materiału, jego faktury po lakier i gamę dodatków takich jak gumki na długopisy, znaczniki, tłoczenia i wiele innych. Nasze notesy czy terminarze są częścią firmy, jej wizerunku.
Jak spersonalizować notes firmowy?
Personalizacja notesów firmowych nie jest trudna, ale warto pamiętać o kilku podstawowych kwestiach. Przede wszystkim materiał, z którego wykonany będzie papier oraz okładka musi być wysokiej jakości, solidny i trwały, a do tego również ekologiczny – wiele osób zwraca na to uwagę.
– W tym roku rozwijamy nasza linię notesów i terminarzy EKO. – mówi Agnieszka Guzik-Stępniewska, Manager Zespołu DobreKalendarze.pl. – Pod hasłem „I eko, i logicznie” chcemy pokazać, że ekologia jest miejscem dla wielu ciekawych projektów i inspiracji kalendarzowych, czy notesowych. W naszej ofercie znajdą się okładki z naturalnych płócien, z korka, drewnopodobne. Bloki z termoprzebarwialnym papierem Natura Plus. A to dopiero początek naszej oferty.
Projektując okładkę powinniśmy się kierować kluczem graficznym firmy, pamiętając, że nadruk z logo i hasłem reklamowych, podobnie jak kolorystyka czy ozdobniki, nie mogą kłuć w oczy i irytować. Starannie należy dobrać także formę i rozmiar notesu dostosowując te parametry do specyfiki firmy i jej klientów. Trzeba zdecydować, czy klienci bardziej docenią większe i obszerniejsze notesy, czy będą woleli raczej małe i poręczne. Czy spodobają im się notesy w wersji klejonej czy bardziej przypadną im do gustu te w wersji spiralnej? Na szczęście wybór jest ogromny, a możliwości personalizacji – nieograniczone.