• Tłoczenie na okładce kalendarza książkowego może przybierać różne formy

    Najbardziej efektowne tłoczenia obejmują dużą powierzchnię okładki – również grzbiet – i mogą sięgać aż poza krawędź okładki tzw. tłoczenia na spad. Korzystanie z matryc wielopoziomowych umożliwia uzyskanie przestrzennego efektu tłoczenia dzięki różnym stopniom przebarwienia okleiny. Przetłoczenie, które już z daleka przyciąga wzrok, a przy większym formacie okładki jeszcze bardziej zwraca na siebie uwagę.

    Tłoczenie wielkopowierzchniowe niczym się nie różni od zwykłego tłoczenia tzw. tłoczenia na sucho (czyli z efektem termoprzebarwienia) logotypu, czy sygnetu firmy, ale sama jego wielkość bardzo efektownie wzbogaca okładkę i nadaje zupełnie niepowtarzalny styl terminarzom i notesom. Takie tłoczenie można dostosować pod względem wielkości do wszystkich formatów kalendarzy książkowych i notesów, które są zamawiane. W ten sposób inwestując w jedną tylko dużą matrycę, gdzie jej cena uzależniona jest od wielkości – dzięki pomysłowemu i uniwersalnemu projektowi możemy wykorzystać matrycę zarówno do przetłoczenia okładki kalendarza książkowego  w formacie A5 , B5 jak i A4. Cały set terminarzy zostanie w ten sposób przetłoczony wspólnym elementem graficznym, dekoracyjnym, itd. Zróżnicowanie formatów w żaden sposób nas nie ogranicza decydując się na takie znakowanie. Rekomenduje się przy tym rozwiązaniu tłoczenie bez foli ale chcąc wyróżnić logo można je odseparować od wielkopowierzchniowej grafiki i przetłoczyć folią w wybranym kolorze. Wtedy taką okładkę przetłacza się dwukrotnie.

    Takim tłoczeniem możemy zaprezentować powiększony wzór sygnetu firmy lub pozwolić sobie na bardziej skomplikowany wzór nawiązujący do naszego motywu przewodniego, branży, asortymentu, który dzięki swojej unikatowości przyciągnie zaciekawionych. Decydując się na designerski wzór przetłoczenia, który może być dodatkowo wielopoziomowy można uzyskać bardzo ciekawe przestrzenne efekty dzięki różnym stopniom przebarwienia okleiny. Wtedy obraz na okładce kalendarza lub notesu staje się trójwymiarowy, a co za tym idzie dynamiczny i bardzo efektowny.

    Tworząc wzór tłoczenia warto wektorami nawiązywać do stylistyki logotypu, motywów, które kojarzą się z branżą lub będą stanowić kontynuację wzorów, które już funkcjonują w obecnych folderach, katalogach firmowych. Dzięki takiemu zabiegowi stworzymy jedną spójną kompozycję materiałów promujących i wspierających marketing firmy.