SZUKAJ

Jak stworzyć kalendarz firmowy, aby się wyróżnić

Silna marka buduje wiarygodność firmy i ułatwia wyróżnienie na tle konkurencji. Dlatego warto zadbać o spójność i jakość materiałów promocyjnych – czasem jeden detal to różnica między byciem zapamiętanym lub zapomnianym przez potencjalnego klienta. By zdobyć uwagę, trzeba się jednak wyróżnić.

Z pewnością na samym początku trzeba odpowiedzieć na pytanie jaki kalendarz firmowy chcesz zaprojektować. Na rynku można wyróżnić kilka rodzajów, więc warto od razu określić o jakim kalendarzu myślimy. Być może nawet zastanawiałeś się nad tym, aby stworzyć spójnie wizerunkowo zestaw, składający się z kalendarza trójdzielnego, książkowego i biurkowego.

Jak zaprojektować kalendarz, aby się wyróżnić? Poniżej znajdziesz kilka rad, jak to zrobić.

Własny kalendarz – wybierz jego rodzaj

Tak jak pisaliśmy wcześniej, rodzajów kalendarzy jest sporo. My przedstawimy Ci kilka tipów odnośnie projektowania w zakresie tych najpopularniejszych.

W top4 kalendarzy firmowych można wyróżnić: kalendarz książkowy, kalendarz trójdzielny, kalendarz biurkowy i kalendarz ścienny wieloplanszowy. I właśnie o nich dzisiaj będziemy pisać.

Jak zaprojektować kalendarz książkowy?

Kalendarz książkowy to jeden z bardzo częstych wyborów klientów. Pozwala on sprawnie zarządzać czasem oraz stanowi świetne miejsce do zapisywania notatek.

Projektowanie kalendarza książkowego to często trzy jego elementy:

  • okładka,
  • layout kalendarza książkowego,
  • dodatki w kalendarzu.

ZACZNIJMY OD OKŁADKI

Projektując okładkę kalendarza książkowego należy rozpocząć od wyboru formatu. Wydawnictwa kalendarzowe obecnie proponują nam typowe formaty od A6 do A4. Projektanci wybierają jednak coraz częściej formaty nietypowe, wyróżniające się spośród standardów dostępnych na rynku. Od nietypowych wąskich, pocketowych po designerskie formaty wchodzące w kwadrat, zamykane na magnetyczna patkę. Rozpiętość między wymiarami pozwala nam zdecydować czy nasz kalendarz firmowy ma pełnić funkcje jedynie drobnego, kieszonkowego notatnika, czy ma być podstawowym źródłem wszystkich kontaktów, jak i zbiorem ważnych wydarzeń.

Aby stworzyć kalendarz książkowy z niepowtarzalną okładką możesz zainspirować się trendami w projektowaniu oraz technologiami, które wyróżnią kalendarz. Wybranie niektórych form uszlachetnień sprawi, że okładka Twojego kalendarza książkowego będzie efektem WOW!

Często spotykanymi rozwiązaniami są dodatki do okładek w postaci wycinanych kształtów ze sklejki drewnianej lub srebrne finochromy. Świetnie sprawdzają się jako integralna część nadrukowanej grafiki. Jest to połączenie poza schematem!

Przykład eko znacznika naklejanego na okładkę w kształcie jabłka.
Wycięty eko znacznik w formie jabłka można znakować grawerem laserowym.

PRZEJDŹMY DO LAYOUTU KALENDARZA KSIĄŻKOWEGO

Kolejnym istotnym etapem w projektowaniu kalendarza jest wybór layoutu bloku. I tu również – podobnie jak z wymiarami – producenci wykazali się sporą kreatywnością. W zastosowaniach dla firm największą popularnością cieszy się układ dzienny, który prezentuje nam jeden dzień na jednej stronie. Decydując się na taki wariant zyskujemy sporo miejsca (co jest bardzo istotne dla miłośników szczegółowej organizacji dnia i osób które mają napięty pełen zadań grafik).

Układ tygodniowy, gdzie na dwóch sąsiadujących stronach mamy zaprezentowany cały tydzień – bardzo popularny wśród managerów, aż po notatnikowy, który łączy w sobie funkcję kalendarza i notesu. Układ notatnikowy prezentuje układ tydzień/notatki. To rozwiązanie doskonale sprawdza się, jeśli to nasze odręczne notatki odgrywają największą rolę w planowaniu tygodnia.

Projektowanie layoutu terminarza daje nam spore możliwości i przygotowanie go w takim sposób jaki chcemy, żeby wyglądał. Z dodatkowymi informacjami czy też logo na każdej stronie kalendarza. Możemy podpowiedzieć, że graficy tworzący design terminarza coraz częściej uwzględniają w projekcie wnętrza, elementy związane ze sferą prywatną życia i planowaniem osobistych celów oraz elementy ułatwiające zarządzanie czasem. Coraz popularniejsze w terminarzach są:

  • lista rzeczy do zrobienia,
  • priorytety na dany dzień,
  • planner finansowy,
  • listy celów i ważnych wydarzeń,
  • coś dla zdrowia/ trening na każdy dzień,
  • lista zakupów i wiele innych.

Ciekawym dodatkiem są też inspirujące cytaty, motta, które mogą umilić nam dzień i zmotywować nas do realizacji zanotowanych w kalendarzu planów.

Przykładowa propozycja dodania listy zadań z różnego obszaru życia do kalendarza książkowego.

CZAS NA DODATKI

Do kalendarza firmowego warto dobrać również parę elementów, które nie tylko sprawią, że stanie się bardziej funkcjonalny, ale również będą drobną formą reklamy, która pracuje na siebie 365 dni w roku.

Jedną z takich możliwości jest dodanie spersonalizowanej tasiemki. Może znaleźć się na niej logo Twojej firmy, strona www lub hasło jakie towarzyszy Twojej firmie. Są ciekawym detalem spełniającym nie tylko swoją funkcję w postaci zaznaczania stron, ale również stają się małym nośnikiem reklamy.

Niewątpliwie dodatek, jaki trzeba wziąć pod uwagę to wyklejka terminarza – szczególnie tą z przodu. Jest to niedoceniony jeszcze element kalendarza książkowego, a szkoda. Warto zadbać o to, aby wykorzystać tę przestrzeń do odpowiedniej komunikacji. Jakże dużym faux pas byłoby zadbanie jedynie o okładkę! Po tak wspaniałej zapowiedzi jaką prezentuje okładka użytkownik otwiera swój terminarz i… nic. Białe, nudne tło. Smutne, prawda? Zatem pomyśl co chciałbyś przekazać użytkownikowi tego kalendarza. Być może będzie to wyklejka ozdobna z niewielką ilością informacji, np. z monogramem loga. Możesz jednak wykorzystać ją pod autorski projekt o Twojej firmie w formie wizerunkowej. Kilka słów o Twojej firmie, jej wizji i celach to informacje, które powinni znać wszyscy pracownicy i klienci Twojej firmy. Kalendarze książkowe są często rozdawane pod koniec roku klientom i partnerom biznesowym, bez wątpliwości można zamieścić tam coś dla nich!

Trzecim dodatkiem, o którym musimy wspomnieć to wklejka reklamowa. Idealnie nada się na reklamę Twojego top produktu lub usługi. Tym bardziej, że możemy ją wkleić w dowolne miejsce w kalendarzu książkowym. Jeśli masz ich więcej – nie ma problemu. Możesz przygotować tych projektów nawet kilka. Każdą wkleimy we wskazane miejsce.

Jak zaprojektować kalendarz trójdzielny? Zadbaj o detale.

Żyjemy w epoce „customizacji”, czyli personalizacji – prywatnie coraz bardziej cenimy sobie produkty dopasowane do naszych potrzeb, harmonijnie komponujące się z naszymi charakterami. Tak naprawdę nie ma żadnego powodu, by podobnej logiki nie stosować w imieniu firmy. Można by powiedzieć, że przedsiębiorstwa nie tyle posiadają osobowość prawną, co po prostu osobowość. Bo przecież mają swój charakter (mniej lub bardziej poważne), cechy (kreatywność czy solidność) specjalizacje (techniczne rozwiązania, twórczość, zręczne rzemieślnictwo itd. itp.) oraz wyznawane wartości i cele.

Kalendarz trójdzielny również możesz zaprojektować, tak aby stworzyć spersonalizowany gadżet dla Twoich klientów lub pracowników.

W zależności od tego w których kierunku spogląda Twoja firma (wspiera działania eko, uwielbia nowości i nowe technologie, porusza się w klasycznych rozwiązaniach), możesz dostosować to do projektu. Zasada jest prosta: do zaprojektowania w kalendarzu trójdzielnym jest główka, plecy oraz kalendaria. To wszystko zaprojektowane zgodnie z księgą znaku spowoduje, że Twój kalendarz trójdzielny będzie spójny wizerunkowo z firmą.

Wykorzystaj możliwości jakie daje technologia, spersonalizuj kalendaria i dodaj pasek z okienkiem w innym kolorze niż wybierają wszyscy.

Jak stworzyć kalendarz biurkowy?

Tutaj warto pochylić się nad tym co ma być najważniejsze. Wygląd czy praktyczność.

Kalendarz biurkowy można zaprojektować na dwa sposoby: tak aby był funkcjonalny i miał możliwości zapisywania lub w taki sposób, aby szybko odnaleźć datę w danym miesiącu. Od tego również będzie zależało jakie powinno być kalendarium. Czy tygodniowe, które pozwoli na szybkie zanotowanie zadań, czy miesięczne, tak aby jedynie mieć wgląd w dany miesiąc.

Projektując kalendarz biurkowy możesz wziąć pod uwagę dodatki w postaci notesów lub kolorowych znaczników. Dodanie kolorowej spirali, pasującej do całego kalendarza będzie strzałem w dziesiątkę!

Jak możesz zaprojektować kalendarz wieloplanszowy?

W kalendarzu wieloplanszowym najważniejsze są zdjęcia, grafiki. Kalendarium to jedynie dodatek, który naszym zdaniem nie powinien być zbytnio wyeksponowany.

Realizacja takiego typu kalendarza to wyzwanie dla wielu firm. Wskazane jest aby zastanowić się nad tym jak on ma wyglądać. Z własnego doświadczenia wiemy, że wiele firm sporo wcześniej obmyśla całą strategię przygotowania kalendarza wieloplanszowego. Wskazanie tematu przewodniego, opracowanie koncepcji i być może wykonanie indywidualnej sesji fotograficznej to złożony projekt. Wierzymy, że przemyślane podejście do tematu zaowocuje wspaniałymi opiniami na jego temat.

Stworzenie własnego kalendarza – wyróżnij się mądrze

O jakimkolwiek kalendarzu byśmy nie pisali, możemy wyznaczyć kilka podstawowych zasad, które pozwolą wyróżnić nasz kalendarz firmowy. Dobre praktyki to typografia zgodna z systemem identyfikacji wizualnej, przemyślana koncepcja i odpowiednia wiedza w temacie technologii, w której wykonywany będzie kalendarz.

Obecnie rynek kalendarzy silnie się rozwija. Producenci prześcigają się w nowych rozwiązaniach technologicznych, aby móc zrealizować każdą, nawet najbardziej abstrakcyjną wizję klienta. Dlatego tym bardziej warto poświęcić swój czas na kontakt z doradcą, który nie tylko zrealizuje naszą wizję, ale również podpowie nam, co warto dodać do naszych kalendarzy firmowych, by były nam pomocne w organizacji pracy i wyjątkowe w swym wyglądzie.