SZUKAJ

Design w notesach firmowych – sprawdź jakie są trendy na 2022 rok

Wydawać by się mogło, że XXI w. to cyfryzacja i digitalizacja. Coraz więcej systemów informatycznych, aplikacji do zarządzania czasem i planowania. Tymczasem firmy bardzo chętnie sięgają po notesy reklamowe z własnym nadrukiem. Możliwość wykorzystania ich w różnych sytuacjach i czasie sprawia, że są uniwersalne. Ze względu na swoją formę offline nie rozładują się i nie trzeba ich subskrybować. Dzięki nowoczesnym technologiom umożliwiamy wykonanie autorskich notesów, które wyróżniają się piękną grafiką i indywidualnym środkiem. Jaki zatem jest przewidziany design w notesach firmowych na rok 2022? Co będzie modne i trendy?

Design w notesach firmowych – okładka

Na pierwszy rzut wysuwa się okładka. To ona robi pierwsze wrażenie. Dzięki możliwościom technologicznym, dostępnym materiałom oraz kształtującym się trendom, powstają niepowtarzalne i przepiękne notesy. Przyjrzeliśmy się aktualnym trendom okładek notesów i w szczególności można wyróżnić:

  • Ekskluzywne.
  • Ze wzorami florystycznymi — motywy roślinno-kwiatowe bardzo często wykorzystywane na okładce notesów.
  • Eko — w myśli aktualnych proekologicznych działań i trendów związanych z propagowaniem ochrony środowiska jest to najbardziej widoczny trend.
  • W stylu abstrakcyjnym — świetnie sprawdzą się dla firm charakterystycznych i wyróżniających się marek. Będą też idealne dla instytucji zajmujących się kulturą i sztuką.

 

Notesy ekskluzywne

Najczęściej spotykane jest połączenie kolorów złotego z czarnym lub grafitowych i granatowych ze srebrnym. Taki efekt można uzyskać na kilka sposobów. Wydruk autorskiego projektu na czarnym lub granatowym tle z dodatkiem metalizowanego wypukłego lakieru w kolorze złotym lub srebrnym. Idealnym dla tego typu nadruku jest zastosowanie Liquid Metalu, który jest elegancki i prestiżowy. Zastępuje on dotychczasowy hot-stamping, który wykorzystywał matrycę-patrycę do złocenia. W tej technologi nie potrzebujemy matrycy, a jedynie przygotowaną przez grafika maskę lakieru. Innym rozwiązaniem, które pozwoli nam uzyskać efekt ekskluzywności to wykorzystanie klasycznych oklein w kolorze czarnym czy granatowym i wytłoczenie wzoru folią złotą lub srebrną. Dla bardziej wymagających można połączyć tłoczenie suche z tłoczeniem folią, dzięki czemu uzyskamy piękny i niepowtarzalny efekt.

design notesów firmowych
Przykładowe połączenie czarnego tła i złotego zdobienia.
design notesów reklamowych
Okazją do wydania notesów firmowych w przykładowej kolorystyce jest jubileusz firmy.

Notesy z motywami kwiatowymi

W 2022 roku to one będą rządzić na wielu okładkach notesów. O ile w segmencie B2C znajdzie się na to dużo miejsca, o tyle w segmencie B2B będzie to nieco trudniejsze, ale nie niemożliwe. Takie branże jak fashion czy beauty zdecydowanie będą mogły pokusić się o takie projekty. W zależności od tego, jaki będą chciały osiągnąć efekt, taką dobierzemy technologię. Motywy kwiatowe bardzo dobrze komponują się z okładkami eko. Wykorzystując monochromatyczne projekty możemy wykonać nadruk na okładach typu Kraft lub Natura Plus. Wykorzystanie takiego połączenia to niepowtarzalna stylizacja.

Jednocześnie wykonanie matrycy na bazie motywu kwiatowego i wytłoczenie wzoru na okładce to kolejna możliwość. Przy takiej realizacji możesz wybrać dowolny motyw florystyczny, a my przygotujemy matrycę. Do wyboru masz kilkanaście oklein w szerokiej gamie kolorystycznej. Dużą rolę tutaj odrywa samo tłoczenie wzoru, dlatego proponujemy wybrać okleinę prostą, bez żadnej faktury. Dzięki temu efekt tłoczenia będzie znacznie bardziej widoczny.

 

Notesy eko

Gadżety eko stały się bardzo popularne. W tym zakresie szczególne miejsce zajmują notesy eko, które stały się ulubieńcami polskich marek. Notesy eko to przede wszystkim wszelkie materiały naturalne i w kolorach ziemi. Projekty w takich notesach mają nawiązywać do działań, które znamy z naszego otoczenia. Między innymi chodzi tutaj o ochronę środowiska, odnawialne źródła energii, biodegradację odpadów czy też recykling.

W designie eko charakterystyczne stają się projekty monochromatyczne i minimalistyczne. Często rezygnuje się z pełnego zadruku i pozostałych elementów wykończeniowych. Można wręcz powiedzieć, że im prościej, tym lepiej.

W naszej ofercie największą popularnością cieszą się notesy w okładkach typu Kraft. Jest to papier, który daje wiele możliwości. Możemy go zadrukować w jednym kolorze (np. zielonym) lub w pełnym. Istnieje też możliwość przyklejenia dodatku w postaci wycinanego eko znaczka. Te wszystkie elementy powodują, że notes staje się designerski i jedyny w swoim rodzaju.

Eko design w notesach
Eko notesy firmowe – realizacja na papierze Kraft z zadrukiem pełny kolor.

Notesy w stylu abstrakcyjnym

W takich projektach śmiało wykorzystuje się różnego rodzaju kształty, struktury linearne czy geometrie. Mają one za zadanie odpowiednio stymulować wyobraźnię i wpływać na emocje odbiorcy. Abstrakcyjne projekty okładek można połączyć z nowoczesnymi technologiami uszlachetnień. Takie wykończenia jak lakier wybiórczy, ozdobne folie czy Liquid Metal świetnie sprawdzają się w efektach wizualnych. Nie tylko dobrze się z nimi komponują, ale przede wszystkim uzupełniają. Tworzą nowe, ciekawe doznania estetyczne.

 

Design w notesach firmowych – środek

Design w notesach firmowych nie kończy się na okładce. To prawda, że to ona przyciąga wzrok i jest punktem zaczepienia. Dlatego warto w szczególności zadbać o jej wygląd wizualny. Niemniej jednak design notesu to również jego środek. Jakie tutaj górują trendy? W ostatnich latach można zaobserwować mocno zarysowujący się trend w indywidualizacji bloku. Na czym on polega? Najkrócej pisząc, polega na dopracowaniu wnętrza notesu firmowego.

Wybranie motywu przewodniego środka nie jest wcale proste. Notes może być zadrukowany w kratkę, kropki lub linie. Wszystko zależy od tego kto będzie go użytkował. W branży technicznej zwrócą się ku kratce, w branży fashion i beauty bardziej odpowiednie okażą się kropki.

Na szczególną uwagę zasługuje tutaj planner, który ostatnimi czasy bije rekordy popularności. Dlatego też zachęcamy, aby wykorzystać wszelkie możliwości i popracować nad indywidualnym zadrukiem wnętrza. Łączy on w sobie funkcje notesu, ponieważ posiada miejsce na notatnik. Wzbogacony jest on jednak dodatkowymi tabelami, miejscami na odhaczanie wykonanych zadań lub planowanie kolejnych. Dzięki takiemu połączeniu stworzymy idealne narzędzie do pracy dla naszych pracowników, a i z pewnością zaskoczymy klientów.

Wnętrze notesów firmowych
Przykładowe wnętrze notesu firmowego w kropki.

Designerska forma notesu – planner firmowy

Pisząc o designie notesów, niewątpliwie należy wspomnieć o plannerze firmowym. We wcześniejszym akapicie była już o tym mowa. Warto jednak rozwinąć nieco jego temat. Planner firmowy powstał głównie z powodów praktycznych w myśl filozofii work-life balance. Jest to koncepcja zarządzania czasem, w której celem jest znalezienie równowagi pomiędzy pracą a życiem zawodowym. Koncepcja ta była odpowiedzią na wzrastające problemy społeczne takie jak: pracoholizm czy wypalenie zawodowe.

Pomocą przy organizowaniu czasu i łączeniu sfery zawodowej z prywatną może być właśnie planner. Jest to narzędzie, które zawiera wiele elementów, pozwalających nam na skuteczne zarządzanie czasem. W takim plannerze firmowym znajdują się odpowiednie miejsca do wpisania niezbędnych zadań zawodowych, ale także tych domowych. Racjonalne i efektywne planowanie to podstawa. A realizacja to już sukces! W zależności od branży każda firma może sama taki planner wydać. Dzięki niemu pomoże swoim pracownikom na jeszcze lepszą organizację w pracy i domu.

planner firmowy
Przykładowy planner firmowy.

Veri Peri, czyli kolor roku Pantone

Design w notesach to nie tylko przewodnie wzory. To również kolorystyka. W tym roku eksperci ogłosili, że kolorem roku będzie Veri Peri. Jest to niebiesko-fioletowy odcień z akcentem czerwonego. Barwa ma ta wyzwolić w nas kreatywność i pobudzić do twórczości.

Kolor ten może stać się dla nas inspiracją do tworzenia. Nie wszystkie branże będą miały możliwość wykorzystania tego koloru, ale z pewnością pojawi się on w dodatkach wnętrzarskich, branży modowej czy obuwniczej.