SZUKAJ

Co jest ważniejsze: okładka czy wnętrze terminarza?

wnętrze czy okładka terminarza

Być może będziesz zszokowany, ale odpowiedź jest chyba tylko jedna – obie te rzeczy są równie ważne. Co więcej, obie się spinają i powinny być ze sobą powiązane. Okładka jest wstępem do wnętrza, a wnętrze jest spełnieniem obietnicy, którą wnosi okładka.

Zacznijmy od… wnętrza

Kolejne zaskoczenie co? Ale dokładnie tak to wygląda. Co więcej, zanim zaczniemy projektowanie bloku, musimy wybrać jego format, a tych do wyboru mamy cztery: A4, B5, A5 i A6.
Gdy ten etap mamy już za sobą, czas na wybór wyglądu bloku.

Ze wstępu już wiesz, że wnętrze jest realizacją obietnicy, którą składa okładka, zatem musi być jej bezpośrednim nawiązaniem. Takie detale jak: wklejka reklamowa, kieszeń papierowa czy barwione brzegi, to idealny moment na nawiązanie kolorystyczne, ale wrócimy jeszcze do tego potem. Pomyśl też o uspójnieniu z wizerunkiem firmy, a więc o odpowiedniej czcionce, firmowym motcie, autorskich grafikach czy wkładkach reklamowych.

 

Układ kalendarium i miejsce na notatki

Poza nawiązaniem kolorystycznym istotny jest też rozkład: dzienny lub tygodniowy, a także przewidywane miejsce na notatki. Jeśli nie wiesz, na jaki układ się zdecydować, a także ile miejsca zostawić na notatki, najlepiej zapytaj o to swoich pracowników. W końcu to oni będą korzystać z kalendarzy firmowych, a także przy okazji spotkań, wręczać je potencjalnym klientom biznesowym.

 

Okładka, czyli jak Cię widzą tak Cię piszą

Blok gotowy? No to przechodzimy do okładki.

Wszyscy znamy przysłowie: jak Cię widzą, tak Cię piszą, zatem już wiesz, że okładka musi być przemyślana i doprecyzowana. Dobrze zaprojektowana okładka może budzić określone skojarzenia z firmą. Dajmy na to, marka, która wyróżnia się kalendarzami z korka, z pewnością kieruje się zrównoważonymi działaniami (sprawdź naszą linię Eko).

Istnieją jednak firmy, dla których wyróżnikiem jest ekskluzywność i prestiż. W takim przypadku z pewnością sprawdzi się coś więcej, niż tylko tłoczenie logo na sucho. Może to być np. czarna okładka z tłoczeniem kolorową folią (sprawdź naszą linię Klasyka), która daje klasyczny, ale jakże elegancki wymiar produktu. Wszystko zależy od tego, jakie skojarzenia budzą Twoje produkty czy usługi.

 

 

Diabeł tkwi w szczegółach: dodatki

Dodatki to ostatni element układanki, a także najlepszy moment na nawiązanie kolorystyczne i tematyczne. Dla przykładu: tasiemka ze znacznikiem wykonanym z drewna będzie świetnym nawiązaniem do klimatów eko, a dodatkowe wersje językowe ukłonem w stronę zagranicznych kontrahentów.

Zapoznaj się z wszystkimi dodatkami do bloków tutaj

Pamiętaj też, że możesz wzbogacić nie tylko blok, ale i okładkę. W tym przypadku może to być szlufka w okładce (swoją drogą świetne rozwiązanie dla tych, co ciągle gubią długopisy), zamknięcie na gumkę, znacznik na gumce (drewniany lub metalowy) lub miejsce na pendrive (wszystkie istotne pliki zawsze w zasięgu ręki). Ciekawym rozwiązaniem jest też chip NFC, który pokochają fani nowych technologii.

Zapoznaj się z wszystkimi naszymi dodatkami do okładek tutaj

Mam nadzieję, że teraz już wiesz, jak ważny jest przemyślany projekt kalendarza – od bloku, przez okładkę, aż do dodatków. Odpowiednio zaplanowany może okazać się znakomitą reklamą, która posłuży Tobie przez 365 dni w roku! Zatem nie zostawiaj tematu kalendarzy firmowych na ostatni moment. Daj sobie czas na przemyślane działania, zgodne z misją, wartościami i identyfikacją firmy.

Oferujemy pełne wsparcie od momentu zapytania, dlatego możesz być pewien, że wszystko pójdzie zgodnie z planem. Nasz doradca zbierze wszelkie, niezbędne informacje, co do wyglądu kalendarza książkowego, a także okoliczności, w jakich będzie wręczany. Dopiero na tej bazie utworzy wizualizację, a wszystko po to, by każdy element tworzył spójną, idealnie uzupełniającą się całość.