Ciekawe kalendarze tworzone przez blogerów – trend i szansa dotarcia do grupy docelowej

Rola blogosfery nieustannie rośnie. Tym samym staje się ona ważna również dla marketingu. Blogerzy, czyli liderzy opinii w sieci całkowicie zmienili rynek reklamy. Specjaliści szacują, że znani twórcy mają więcej czytelników niż nawet najpopularniejsze dzienniki.

W czym tkwi siła blogerów? W licznych i aktywnych społecznościach swoich wyznawców. Nie powinno więc nas dziwić, że rynek obecnie proponuje nam wiele gadżetów sygnowanych nazwiskami znanych blogerów.

Kalendarz autorstwa blogerów = sukces

Annę Lewandowską na Instagramie obserwuje około 1,8 mln osób

Nowy rok to doskonały czas nie tylko na wprowadzenie w życie nowych postanowień, ale również promocje kalendarzy połączonych z poradnikami. Czym się różni zwykły terminarz z przepisami od kalendarza książkowego opracowanego przez słynnego i wybitnego mistrza kuchni? Sprzedażą. W czym tkwi sekret? W autorytecie.

Obecnie Internet traktowany jest jako główne źródło wiedzy dla większości społeczeństwa. Nie tylko poszukujemy w nim porad, ale również opinii. Szybciej jesteśmy skłonni zaufać osobie, która własnym nazwiskiem rekomenduje jakość produktu, niż nawet najlepszej reklamie. Opinia jest podwójnie cenna, jeśli jest wygłoszona przez specjalistę lub celebrytę z autorytetem.

Tę zależność doskonale potrafią wykorzystać blogerzy – kreatorzy opinii i influencerzy. Produkty reklamowane ich nazwiskiem sprzedają się wielokrotnie lepiej niż podobne publikacje. Dlaczego? Ponieważ trafiają bezpośrednio w dobrze wyselekcjonowaną grupę docelową, składającą się głównie z fanów blogerów.

Trend -> sprzedaż

kalendarze blogerów

Ponad 50 krajów emitowało “Kobietę na krańcu świata”

  • sportowcami – tu naprzeciw naszym potrzebom wychodzą znani trenerzy personalni. Gotowi są zaplanować każdy dzień, aby spełnić nasze marzenia o idealnej sylwetce.
  • podróżnikami – nikt nas tak dobrze do tego nie przygotuje, jak wieloletni podróżnicy. Nie wiesz, od czego zacząć? Wystarczy kupić kalendarz z dołączonym niezbędnikiem obieżyświata.
  • specjalistami – żyjemy szybko, chcemy więcej. Mówisz płynnie tylko w dwóch językach? Nie potrafisz przyrządzić wykwintnego dania? SKANDAL. Nie możesz zostać w tyle, kup kalendarz z poradnikiem i wyprzedź innych.

Marketing to odpowiedź na potrzeby i pragnienia klientów. Produkt, który jest ich wynikiem gwarantuje sukces. Zwłaszcza jeśli stoi za nim znana i zaufana osoba.

Karolina Żeglińska