SZUKAJ

3 cechy praktycznego terminarza

praktyczny terminarz dla firm

Na rynku dostępnych jest wiele terminarzy i plannerów. Różnią się od siebie kolorystyką, formatem, dodatkami czy układem. Poszukują ich nie tylko klienci indywidualni, ale i firmy, które zamawiają terminarze dla swoich pracowników oraz partnerów biznesowych. W związku z tym pewnie zastanawiasz się na co zwrócić szczególną uwagę przy produkcji firmowego kalendarza? Jakie cechy powinien posiadać terminarz, aby był praktyczny? W dzisiejszym artykule zanalizuję 3 najważniejsze cechy, które wpływają na użyteczność terminarza. Zatem nie przeciągajmy i ruszajmy z tematem.

Na co zwracają szczególną uwagę posiadacze terminarzy?

Dane, na które powołam się w dzisiejszym artykule pochodzą z wyników ankiety przeprowadzonej wśród pracowników śląskiego przedsiębiorstwa. Przeprowadzona ankieta dotyczyła korzystania z terminarza oraz cech, które powodują, że terminarz staje się praktyczniejszy.

Na podstawie zebranych odpowiedzi można wywnioskować, że 38,5% ankietowanych za najważniejszy przy wyborze terminarza uznaje jego układ (istotne dla ankietowanych ma to czy będzie to dzienny czy tygodniowy), natomiast mniejsze znaczenie ma dla ankietowanych wygląd (aż 30,8% ankietowanych) oraz format (15,4%).

cechy praktycznego terminarza

 

Format, ale który?

Prawie połowa ankietowanych (46,2%) korzysta z najbardziej popularnego formatu terminarza, tj. A5. Jest to format bardzo praktyczny – zmieści się nawet w damskiej torebce. Zajmuje niewiele miejsca i jest lekki. Zaś najrzadziej stosowanym formatem jest A4, który pewnie ze względu na swoją wielkość zyskuje tylko garstkę fanów.

format terminarza

 

Odpowiedni układ

Poddając ankietę dalszej analizie możemy zwrócić uwagę na najbardziej popularny układ terminarza. Aż 61,5% ankietowanych za takowy uznaje układ tygodniowo-notatnikowy, w którym po lewej stronie rozkładówki znajduje się cały tydzień, a po prawej strona na notatki. I nic w tym dziwnego, bo praktyczne rozłożenie sprzyja nie tylko rozplanowaniu tygodnia, ale również szczegółowym notatkom. Dodatkowo na końcu terminarza znajduje się kilkunastostronicowy notes do uzupełnienia notatek.

Układ terminarza, tygodniowy, dzienny

 

Przydatny dodatek

W mojej ankiecie znalazło się również pytanie o najbardziej przydatny dodatek. W tej kategorii zdecydowanym zwycięzcą okazała się szlufka na długopis (61,5%). Dalej w rankingu uplasowała się gumka zamykająca (38,5%), koperta papierowa (30,8%), wyklejka autorska (7,7%) czy też miejsce na wizytówkę (7,7%). Jak widać, odpowiedni dodatek może spowodować, że zostanie on uznany za praktyczny i wybrany spośród wszystkich sprezentowanych.

dodatki do terminarza

 

Co przykuwa uwagę w terminarzu?

Z kolei ostatnie pytanie, które zawarłam w ankiecie dotyczyło dodatku, które najbardziej przykuwa uwagę odbiorcy. Jak się okazało, aż 38,5% ankietowanych zwraca uwagę na to czy terminarz posiada wyklejkę firmową oraz chip NFC (15,4%). Ankietowani zwracają uwagę również na to czy w terminarzu znajdują się: wklejki reklamowe, dwie tasiemki zamiast jednej, dodatkowe strony na notatki, informacje praktyczne czy wkładka reklamowa z ofertą/prezentacją firmy.

dodatki do terminarzy firmowych

Jak widać nie ma jednego przepisu na idealny kalendarz, bo każdy z nas wykazuje się indywidualnymi potrzebami. Na bazie przedstawionych badań możemy jedynie wywnioskować, że dla większości spore znaczenie ma format, układ oraz jakie dodatki znajdują się w terminarzu.

Nie wiedzielibyśmy tego jednak, gdyby artykuł ten nie został poprzedzony odpowiednią ankietą.

Zatem, jeśli jesteś firmą, która co roku (i w sposób regularny), zamawia kalendarze książkowe ze swoim logo dla pracowników czy partnerów biznesowych, warto wziąć pod uwagę jakie mają preferencje odnośnie terminarzy. Sam widzisz, że wszystko ma znaczenie, a bazowanie na domysłach zwyczajnie się nie sprawdza.